Hina sangatkah aku di matamu?

Thursday, April 8, 2010

Kuih apam yang aku buat semalam. Anak aku bley langsung taknak makan ok. Dia cakap "eiiiiiiiii gemok, xsedap!" takhal dia jamah pun tak. Kecik ati mama :(



Tapi takpelah nak. Mama paham. Kuih apam tu dah macam kuih cina smayang. Mama pun seram nak makan, apalagi awak. Kembangnya pun semacammmmm je kan Fal?, macam mama pun ada ngeeeeeeeee. Dahle kaler ntah pape. Pokobondo yg ko masak ni pompuan?

Hah, nak gelakkan kuih aku la tu. Gelak le korang. Aku tak heran!

Beberapa hari ni cubaan membuat kuih-kuih yang tak pernah dibuat semuanya hancus ok. Cik Yan, mak try bubur somsom hang tp haram mak punya tak jadi, sudahnya ke tong sampah! Rasa tepung semata! tepung mentah. Haihhh. Pastu mak try apam gula hangus pulak. Harammmmmmmmm tak naik. Ntah apa yg xkene. Tong sampah jugak perginya, membazir!.

Pasni nak eksperimen kuih apa pun macam dah xberani, mak give up!

p/s: This is schedule entry. Pas mak lega minggu depan, mak blog balik yer. tu pun klau mak x stress, klau mak stress maka adalah lagi entry2 lain menyusul :P.




Blogger suam-suam kuku,

13 remarks:

sisdee said...

lagi elok dari I yang tak tau buat apam :p

my doter apa bnda bkaitan tepung dia tak suke kecuali karipap :(

CiKaYu said...

at least pandai gak buat kuih muih, dari aku yg tangan kejung ni...

IntanSham said...

xpe lah nyah, at least ko try... aku nih seumor idop cuma pernah buat kuih karipap dengan kek cekelat je... aku rasa tu je yg x failed kot... wakakakaaaaa

Unknown said...

bubur somsom tu tak jadi maybe sebab kacau api dia besar.. sebab tu dia rasa tepung je..

mesti kacau api pelan.. betul2 pelan.. baru jadi.. pastu tunggu sampai dia jadi *blup blup (sampai ada bunyi gitu le)baru dia masak..


memang lenguh2 tangan le mengacau

Ealyie said...

cantik apam ngko pompuan.. koman2 ada jugak bukti ngko buat apam.. aku?? nan ado!!

Unknown said...

oklah tu kalerful. at least ada jugak buat eksperimen. aku ni? haremmm...

jua said...

ko x makan ke apom ko? laki ko?

knv said...

ha ha ha ha... aku rasa memang ko kena datang sini la teman aku masak. barulah menjadik semuanya nanti!

hahah! :P

knv said...

err.. aku kuih muih tradisional ni memang haram tak reti. agak keras jugak tangan kat situ.

mJ said...

nyah,
aku dah pindah ke mrsjon.blogspot.com
kalu sudi jemput re link
:D

cysev3n said...

mungkinkah saiz cawan yg kita guna berbeda?

MN said...

kurang2 ko mau jugak buat kuih beb!

i.s.z.a.n said...

sisdee:
anak i xsuka ns, dia suka gandum :P

cikayu:
'pandai'? erkk

intan:
aku ni dok umah nyah, apa lg aku nak buat?

mast:
eh? haha. i bab klau kene kacau lama madang la fail

ealyie:
cuna2 nyah, utk anak mak nan seorang tu

zety:
tp kaler dia tu cam apam cina smayang ngeeeeeee

jua:
x ngeeeeeee

knv:
ko mmg keji kak :P

mrsjon:
noted ;)

MN:
aku xkeje nyah :(

cikyan:
err aku ikut tang bahan2 tp xukur :P