Post Mortem by Patricia Cornwell

Friday, May 21, 2010



Sexy x cover dia :P. Sama dengan buku aku yang buruk dia tahap kurun ke 10 punya buku. I bought secondhand from this one online seller. Janji boleh baca aku tak kisah la buruk pun. I am the person that don't care buying anything secondhand tapi kalau bag tu biarlah in very-very good condition because I'm the type of person that wouldn't pay full price for anything that'll cost me a bomb.

I just finished reading this book last night at around 1am and I can't get myself into bed after that. Haha, gila terpengaruh. My heart thudding like it going to make my chest explode. Aku siap hold Naufal's hand in mine sebab takut. Gila!

The book is about penyiasatan dan pencarian serial rapist and murderer. Tukang cerita adalah chief medical examiner, Dr Scarpetta or Kay as they called her. Dia yang buat post mortem for all 5 victims that were murdered slowly by strangulation. Sampai sudah aku tak tau sape the psychopath, rasa-rasa sepanjang aku baca suma aku jadikan suspect. Macam aku plak penyiasat, gila over.

Pastu, aku plak yang tetiba rasa kene snoop masa baca buku ni. Terasa konon cam ada org plak nak bunuh aku. Eiii memang sewel.

Pada aku the subject of this book is not as heavy as Jodi Picoult's books tapi aku rasa it'll take me quite a while before aku start baca another book by Patricia Cornwell.

Actually, this is my first time reading this kind of book. Interesting but I easily got carried away. Pastu aku yang takut sorang-sorang. Ntah pape.

Maybe pada yang dah baca takde pun rasa macam aku, aku je kot terlebih masuk jadi pencerita dalam buku ni haha. Walaupun sebenarnya banyak medical's and police's terms yang aku buat-buat paham je tapi aku tetap rasa buku ni worth my every minute membacanya.

Next, maybe The Host by Stephenie Meyer.

Chiow ;).


p/s: Aku kalau dah start membaca memang tak jadi orang selagi buku tu tak habis. And today I'll finish lipat baju yang dah menggunung tu sebelum mula buku lain. Bencinya :(.



7 remarks:

Ms Lola said...

aku baca buku ni dulu langsung tak leh nak process nyah. (ke aku dah lupa citer dia camne).

BTW, i just bought stepehn king's books - tak sabar den nak baca. ngeeeee...

p/s: thn ni satu buku haram pun aku belum baca weihhhhhhhhhhh. pemalasnya aku

i.s.z.a.n said...

ML:
yeke? ala byk je buku yg ko rasa aku xrasa, aku rasa ko xrasa, anggap je ko kayu aku batu muaaaaaaaahahahaah

aku xpenah baca any book by stephen king, review la kot aku plak nak baca ngeee

ko keje xpe, aku kat umah xde benda nak buat :P

azdra-azdra said...

klu citer scary aku tak leh masuk. kang aku pk bukan2. siap leh mimpi lagi. smlm aku tgk citer apa ntah, leh pulak masuk muka tyler aerosmith tuh dalam mimpi aku. tak paham relevan dia apa. confius!

p/s: ko tak nak ke jual buku2 yg ko dah baca tuh kat aku.. hehehehe

i.s.z.a.n said...

azdra:
aku bley je baca tp tu lah, aku ni jenis klau mbaca ngan aku skali masuk jd main character dlm buku tu, over x? haha

errr, buku aku buruk cemana pun aku xjual kot nyah, wpun aku memang pasti xkan baca lagi, sorry errkkkk

Along said...

samalah..along pun kalau baca buku, kalau best, kena baca sampai habis..kalau x takleh tido. Cite Harry Potter yang tebal nak mampos tu pun, dalam masa 13 jam along habiskan. Lepas tu terus migrain.

Along suka sangat cite crime and investigation ni. You should try Tami Hoag punya cerita...itu pun suspense gak. Cannot figire out who the culprit is until the end.

fazid said...

best2...hehehe..PC fav author aku babe...tapi dah berjaman aku tak membaca buku yg suspense mcm nih :(

i.s.z.a.n said...

along:
tami hoag? nanti i try. harry potter i xpenah baca, can u believe it? heeee

fazid:
wahh, ko suka dia? aku ngeri nak baca lagi.