Screwed

Saturday, July 24, 2010

Kecewa ke? Ntah ek. A bit kot. Kecewa bukan pasal bag tak terjual, pasal inconsistency pada sesetengah orang.

Tak paham?

Nak cerita pasal perihal jual bag malam tadi.

Kan semalam aku letak entry ni kan?. Malam tadi i met this reseller (aku malas nak rosakkan periuk nasi orang lain so nama adalah aku rahsiakan) kat Taman Molek. Jauh ok Skudai ni ngan Taman Molek tu.

After quite a long discussion lepas dia inspect all my LVs yang aku nak jual, dia bagi harga. Memang jauh dari apa aku expect la. I tried to nego a bit pun tak dapat. Tapi disebabkan masa tu aku rasa macam I really need cash so aku agreed la ngan price yang dia bagi.

Then, I followed her to Maybank sebab dia nak draw duit. But..limit dia 3k so aku tak nak lah tinggalkan bag aku kat dia then amik 3k tu pastu nanti dia bayar lagi kan? Dia yang cakap sok dia datang Skudai after dia balik dari Singapore, will meet me at Jusco Taman U and I'll pass her all the bags.

Tapiiiiiiiiiiiiiiii..tetiba baru je ni I received a sms from her telling me that her biz partner really mad because he said she quoted me too high. For God's sake, too high? I know what their selling price were ok, untuk bag buruk yang patina legam pun bley jual tinggi giler (and SOLD) tp bag aku yang dia amik tu setakat harga Coach pastu lagi nak cakap too high pastu nak soh kurangkan another RM600. Dahle harga yang dia bagi malam tadi dah cukup rendah, lagi nak soh kurangkan another 600, sorry lah. Malas aku nak reply.

Bila aku nak jual adaaaaaaaaaaaaaaaaaa je, klau aku tak nak jual tu ramai plak sibuk merisik. So, I open the sale back. Pada yang nak, silalah email reasonable price kat aku ok.

Dari jual kat reseller murah nak mampos, baik jual kat korang, kan? tapi tolonglah jangan melampau. I really need some money, not much but I'm not desperate. I'm lack only about RM250 but the fact that after that I'll be totally broke, so I decided to let go few of my bags so aku akan sentiasa ada cash and tak usik savings.

SEMUA INI ADA HIKMAHNYA.

p/s: Berderet-deret sms dari reseller tu. Mampos la ko.

0 remarks: