There was an error in this gadget

Buang anak.....

Friday, August 27, 2010

*sapu sawang*

...Roki!

Malam td adalah malam yg agak menyedihkan *drama*. Mr. Slurpee telah buang anak...Roki. Sah kucing kami ni betina. Selama ni xpernah tau jantina dia, bley? Cucu sulung kami mati terbiar dalam kandang *sedih*.

Tengahari semalam tetiba Roki memekak. Aku yang zalim di bulan mulia ni boleh

"Eh diam la Roki, mekak je ko ni, kan baru kuar? Nak kuar lagi? Kemsalam! Ko dok dalam tu. Nak kuar petang nanti. Pepanas buta ni jangan gatal nak merayap!"

Gila panjang membebel kepada makhluk yg ntah paham ntah tak apa aku cakap. Aku ni dengan sudu pun bley jadi kawan bebel lagikan benda bernafas.

Rupanya kemekakan dia tu adalah dia mintak tolong anta gi spital nak bersalin. Sori Roki, aku tak paham ko cakap. Kalau Naufal mungkin dia paham ko cakap apa tapi dia tak reti plak nak translate kan kat aku. Tapi masa aku tengok dia mekak tu ati aku memang terdetik

"budak ni nak beranak ke?"

*Flashback*

Aku: Bang, saya rasa roki ngandung la, dia gemok.
Mr. Slurpee: (Ko gemok gak, tak ngandung pun. Tu gaknye yg dia fikir) Tak lah!

*Back!*

Sebab mengenangkan laki aku (camne aku leh caya cakap dia?) cakap tak le aku abaikan apa yang terdetik dalam ati aku.

Malam tadi masa nak kuar pi Ekonsave aku pun cakap

Aku: Roki mekak je 1 arini bang.
Mr. Slurpee: Dia beranak la tp mati.
Aku: Hahhhhhhhhhhh??

Sian ok. Mesti dia sakit. Teringat azab aku nak beranak dulu sampai trauma hingga kini ngaaaaaaaaaaa.

Dia diam pas Mr. Slurpee kuarkan anak dia.

"Ohhh cucu sulungku!"

Janganle ada orang ingat kitorang buang anak pulak. Memanglah buang anak..tapi anak kucing.

Maafkan kami Roki.

Ohh..Naufal tanya

Naufal: Mama, mana datang baby dia?
Aku: (Tak reti nak jawab) Ntah.
Naufal: Oooo Fal tau, dia duduk kat baju mama (hobi Roki semenjak 2 menjak ni adalah membongkar rak baju aku.) pastu tetibaaaaaaaa je ada baby dia. Takpelah Roki, nanti kita BELI baby lain, ok?

Bijak tak anak aku?

Ok la, have to go. Mak busy bangat skang sebab tu blog pun sampai bersawang. Gambar banyak tp malas nak upload, bila on lappy rasa isu dah basi jadinya tak jadi blog.

Alasannnnnnnnnnnnnnnnn.

Toodles!

5 remarks:

FAM said...

BELI yek? pemerdangan anak kucing. hahahahaha

sz | m.s.s said...

alalala..sedihnya...roki tu kena tukar nama rokiah le gamaknya..dah tau betina ;p

J.L said...

kt mn naufal nk beli baby lain tu yea? sweet aja..hehehe

Sayang.Ibu said...

beb..nape tiba2 aku baca n3 ko ni mcm baca cerpen dlm URTV?? muahahahaaa...
ko bebaik jaga roki dlm pantang tu.kang dia meroyan pulak... :P

isz_3707 said...

FAM:
dia igt dia pun i BELI ok, dia xtau betapa azabnya mama dia sblm dia sampai haha

suzi:
nama glam je roki, nama dlm surat branak rokiah (agaknya) haha. tuan dia dulu kata dia jantan

JL:
dia cakap kat kedai ubat haha

intan:
aku da lama giler xbaca URTV so aku xtau camne haha. memang dia meroyan pun, aku yg sakit jiwa