Soap Opera : Episode 4

Tuesday, February 3, 2009

Soap Opera : Episode 1 (by Ms Lola)
Aku berjalan ke sana, ke sini tanpa kenal erti penat dan sakit. Kadang-kadang aku tidak diberi makan, hanya disimbah dengan percikan air kotor lagi hina. Liku-liku kehidupanku penuh dengan onak dan duri (dan juga perkara-perkara keji yang tak sanggup aku kongsi bersama).

Soap Opera : Episode 2 (by Mrs Noba)
Aku sedar siapa aku...Hanya seorang insan yang hina. Hina di mata masyarakat, hodoh untuk dipuja. Apakah tidak ada sekelumit bahagia untuk diri ku? Sudahlah tak pernah dapat mandi pagi merasa dikasihi dan disayangi. Jauh sekali untuk dibelai manja...

Oh, di manakah agaknya keadilan buat diriku? Tak terbayang bagaimana harus aku meneruskan kehidupan ku.

Soap Opera : Episode 3 (by cik_yan)
Aku merasakan sesuatu bergelora dalam jiwaku.. Seolah-olah meronta-ronta.. merayu dan meminta untuk dibebaskan.. Bebas dari belenggu kedukaan yg asyik mewarnai rona-rona hayatku lewat kebelakangan ini. Aku juga ingin bahagia seperti mana yg sepatutnya dikecapi oleh setiap yang bernyawa di muka bumi ini..

Apakah masih ada harapan buatku? Atau aku sudah terlambat untuk meladeni perasaan sebegitu?

Soap Opera : Episode 4 (by me!)
Tiba-tiba..

‘Ding Dong’
Terjaga aku dari lamunan jauh. Kedengaran bunyi door bell rumahku di tekan seseorang dari luar.

“Cik Sofea ke? Ada bunga utk anda, sila tandatangan di sini”, terjongol seorang jejaka dari muka pintu sebaik sahaja daun pintu itu ku kuak. Di tangannya ada sejambak mawar merah dan sebelah tangan lagi menghulurkan sesuatu untuk aku tandatangani.

Aku terpempan seketika melihat raut wajahnya. Raut wajah itu mengingatkan aku pada sesuatu.

“Cantik bunga ni, secantik penerimanya” dia berkata lagi.

Baru aku sedar aku sedang merenung wajahnya. Lalu aku tunduk dan terus melarikkan tandatanganku dia atas kertas yg dia hulurkan kemudian jambangan mawar merah itu beralih tangan.

“Terima kasih”, ucapku seraya menutup pintu.

Kad kecil yang terselit dalam jambangan itu kuambil dan…………
(sila sambung wahai kak non aka anamiraa -yer, aku memang balas dendam kat hang, muaaaaaaaaaahahhahahahhaaha)















p/s: ampun kan mood jiwang aku, memula aku baca kat blog lola, aku igt dia nak citer pasar tayar kete, pastu masuk blog mrs noba dia dah sebut insan so manusia la kot watak ni kan? Pastu masuk blog cik_yan, lagi feeling2, kira ok la sambungan aku ni, haha, memula tadi aku karang anti klimaks pastu aku tukar balik. Takut Lola tuduh aku merosakkan karya dia, heeeeeeeee


0 remarks: