Kenapa aku di pecat?

Wednesday, February 3, 2010

[Entry penuh caci maki, read at your own risk]

Kepada yang bertanya, aku cerita lah serba sedikit. Kalau boley memang malas nak ingat. Fyi, aku dah hantar surat meminta penjelasan dari director of the co pada hari isnin lagi. Nampaknya sampai sekarang email aku belum berbalas. Aku akan teruskan pada step seterusnya secepat mungkin. Walaupun mungkin kes aku akan di pandang sepi oleh mereka-mereka tapi sekurang-kurangnya aku ambil tindakan dan aku takkan rasa menyesal pada masa depan.

Ok, here goes.

Khamis tu aku cuma sound bitch tu sikit je tapi dia masuk bilik dia hempas semua barang termasuk telefon dan menangis. Masa tu hanya aku dengan dia yang tinggal. Antara apa yang aku cakap that day sebelum betina tu melalak adalah:

1. Jam dah dekat pukul 7pm, semua dah balik, aku dah siapkan semua kerja aku tapi dia bley cakap "when you done with that one, I have a few more for you to do" (dalam hati aku cakap "you are the bitchest bitch in this entire world"). Ok fine, aku buat jugak. Tau apa dia soh aku buat? Filing invoices!

Aku buat la secepat mungkin sebab aku nak kejarkan Asar. Lagipun Naufal takde orang amik sebab laki aku stuck dengan bos dia dlm discussion. Pastu betina ni dengan tangan kat belakang dok perati aku. Tetiba cakap "can you check the item in the invoice one by one (sambil dia amik apa yang kat tangan aku and konon-konon tunjuk 1 persatu item dlm invoice dan PO) and don't just BLINDLY do?". Aku dahle memang tengah panas hati sebab the whole day the bitch keep interfering in everything i do. Aku pun menjawab le.

Aku: Can you just let me do it my way (you bitch, tu aku tambah dalam hati)?

Dia terdiam.

The Bitch : I need to bear the consequences if anything happen.

Aku : What kind of consequence do you mean?. You only need to issue CN or DN if the amount's differ. It's not like you need to go to the court to settle it. I'm the one who's prepare the invoice. I copied it from the quotation. I checked with the PO. I checked again before I print it out and one AGAIN BEFORE i send it to you to sign. You also need to check it right? And now, I wanted to file this and YOU WANT ME TO CHECK IT AGAIN? How long it'll take to do this stupid filing if that is the way you work. You want everything to be done in shortest time possible but tell me how to finish this when you keep teaching every single details what I need to do from A-Z again and again? (aku dah menggigil masa ni).

Terdiam lagi ok, tak bley jawab.

Pastu aku tanya lagi kenapa aku kena balik lambat every single day sejak mula aku kerja. Aku cakap masa interview aku dah bagitau dia, aku kerja dalam bidang management nstead of technical sebab aku taknak balik lambat. Aku boley terima kalau kerja tu betul-betul penting but FILING? For God sake. Aku cakap la dia cakap ngan aku dulu aku kene stay sampai (paling lewat) pukul 7pm MUNGKIN ONCE in a MONTH but now? Aku cakap aku ada anak ada laki to take care of.

Ok, basically itu adalah apa yang berlaku khams. Adalah few things lagi tapi malas aku nak taip, bukan ada orang baca pun.

JUMAAT.

Pukul 6 dia panggil aku nak chat kata dia. Aku dah agak. Dia corner sana sini lepas tu aku cakap le "can you just tell me what you need to tell me?". Tapi dia tetap le corner sana sini lagi sebab tak berani kot nak bagitau so aku yang cakap "are you trying to tell me that you want to terminate me?" Bila dia kata yer aku mintak la kenapa. Memang dia takde alasan. Adake cakap sebab INTERNET UP AND DOWN FOR THE WHOLE WEEK. Aku argue la, ko hired aku as a technician ke apa ko nak soh aku mantain network, tapi aku DAH buat apa yang aku boleh ok, pastu kalau dia still nak DOWN, salah aku ke? Babi punya bitch (dah memang bitch tu babi kan?)

Lepas semua tak boley dia jawab, aku cakap "you did know that I was a boss before right? I have lots more subordinates compared to you.." Aku belum habis cakap dia sampuk ok "Go and be a boss of your own co". Babi tak? Aku apa lagi "At least I became a Boss because of my qualification and capabilities, not like you, you are here just because of your father, if not, you don't even deserve to be my clerk" Aku cakap tak tengking ok. Aku cakap slow-slow. Melalak dia! Hambek ko, kuang hajo sangat dengan aku. Sebelum aku keluar aku sempat le cakap "I bet your admin will change every month, if somebody can stay longer, that means she is stupid just like you".

Adoii, penat la tangan. Malas dah nak cerita lagi, bley tak? Nak sambung tengok tv. lenkali kalau rajin aku sambung.

Aku nak tanya ni, kot ada sesiapa yang tau. Perlu ke aku report polis?


0 remarks: